Even voorstellen: Ellen Angelino

Home Forums YL Academy Vuurwerkangst bij dieren Even voorstellen: Ellen Angelino

• Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Anja de BruijneAnja de Bruijne
    Sleutelbeheerder

Even voorstellen… zoals in de titel al te lezen is, is mijn naam Ellen Angelino. En kort door de bocht gezegd werk ik met dieren en door hun eigenaren ongewenst gedrag. Voor het dier is het gedrag echter wel gewenst. Niet omdat het zo fijn is… maar omdat het niet beter weet dan het zich op deze manier te uiten. Om doelgericht met dit gedrag te kunnen werken heb ik diverse opleidingen gevolgd in binnen- en buitenland.

Angst en onzekerheid bij dieren is individueel en vraagt om maatwerk. In mijn eigen gedrags- & welzijnspraktijk voor dieren en hun mens in Tiel Ellen Angelino – natuurlijk voor dier en mens zie ik dat keer op keer weer voorbij komen. Veel ongewenste gedragsuitingen bij dieren vinden hun oorsprong in deze angst en onzekerheid. Ook als het juist meer op agressie lijkt. Zie het vooral als een roep om hulp.

Kun je het altijd tot nul reduceren? Helaas… dat kan echt niet altijd. Maar iedere stap die je qua angstreductie kunt zetten is er één. En meerdere kleine stappen, maken één grotere.

En is het alleen zoals in dit geval vuurwerkangst want daar gaat dit forum over? Of zijn er meer (kleinere) factoren die meespelen? Word jij de detective van jouw dier? Daar help ik je graag bij!

Vanuit meerdere invalshoeken pakken we de houdings- en gedragspatronen bij jouw dier aan. Want lichaamshouding en gedrag zijn aan elkaar gerelateerd. Is er spanning in het lijf, dan uit zich dit meestal ook in het gedrag. En ja ik heb het over we, want jij als begeleider krijgt hier een belangrijke rol in.

Dit doen we door het dier goed te observeren met een aantal leuke en leerzame spelvormen. Dit concept, genaamd Animal Centred Education of ook wel kortweg ACE genoemd zet het dier centraal. We gaan als detectives op zoek naar waar de ‘pijnpunten’ zitten. Door deze punten weg te nemen of te veranderen, bouwen we weer op naar gewenst gedrag. Hierdoor krijgt het dier weer zelfvertrouwen en zal deze de in- en externe prikkels beter kunnen verwerken, wat zich weer positief uit in het gedrag van het dier.

De ACE principes zijn ook inzetbaar bij andere dieren dan honden en daarnaast ook fijn inzetbaar in combinatie met andere diervriendelijke methodes zoals bijvoorbeeld clickertraining, de Tellington TTouch Methode (waar ik zelf ook mee werk) en wat je bijvoorbeeld bij een goede hondenschool of gedragsbegeleider voor honden, katten, konijnen of paarden leert.

Daarnaast maak ik waar gewenst ook graag gebruik van natuurlijke ondersteuning zoals: etherische oliën, Bach Bloesems en supplementen. In het forum over vuurwerkangst kom je hier een aantal voorbeelden van tegen.

Hulp nodig of meer weten? Neem gerust contact op!

http://www.EllenAngelino.nl

http://www.facebook.com/EllenAngelinoNatuurlijkVoorDierEnMens

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.