- This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 5 years, 4 months ago by .
Viewing 1 post (of 1 total)
Viewing 1 post (of 1 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › YL Academy › A Chemical Free Lifestyle › Droger doekjes
Besef je dat we zo ongevoelig worden voor veel synthetische geuren dat we niet ruiken hoe kunstmatig en chemisch ze echt ruiken totdat ze een tijdje volledig uit het systeem verwijderd zijn? Waarom vergelijken we die geur met “schoon”?
Veel van de chemicaliën in was-droger doekjes zijn bekende kankerverwekkende stoffen, dus dat is reden genoeg om ze te dumpen; echter er is meer. De dagelijkse constante blootstelling aan deze chemicaliën kan astma, allergieën, hoofdpijn en migraine verergeren. Kun jij je voorstellen dat jij het lijden aan een van deze problemen kunt verminderen door simpelweg je droger doekjes te verwijderen?
Ik gok zoals velen van jullie, dat ik nog steeds wil dat mijn wasgoed lekker ruikt EN `zonder statische elektriciteit in de kast ligt?
Vervang de droger doekjes voor wollen ballen (ik koop een biologisch 6-pack op Amazon), en voeg je eigen essentiële olie toe om ze te laten ruiken. Het houdt de kleding fris ruikend, zorgt tegelijkertijd voor een goede hechting. Jade Lemon is favoriet . De geur is bedwelmend, er zijn er zoveel om uit te kiezen, denk aan Ylang Ylang of Joy….
Ook Purification, Lavender, Lemongras en Gentle Baby zijn geweldige geuren, Voeg ongeveer 4-5 druppels olie toe op elke bal, maar je hoeft maar 1-2 druppels te doen als je kleine wasjes draait.
Heb jij de overstap al gemaakt? Vertel ons je favoriete olie om te gebruiken voor jouw wasgoed.
Hier is iets meer info over de toxiciteit van droger doekjes. http://www.naturalnews.com/002693_personal_care_products_dryer_sheets.html #scary